Boggbloggen har ju existerat sedan 2008 i en eller annan form. När jag startade var det alltså innan en tjänst som Spotify ens fanns. Diverse andra musiktjänster, mp3:or, Mixwit(!) och Youtube-klipp var det som härskade då. Dessutom fanns ju ett gäng grymma "vän-bloggar", dvs bloggar där personer med liknande musiksmak öste goda tips till varandra och också kommenterade och pushade för de andras alster. Saknar den tiden lite då man fick en liten kick av att göra nya "fynd" i det gigantiska utbud som nätet erbjöd och såklart få feedback och tips från de andra mästarna, KindofBlue-Anders, Musikfeber-Malin och alla på Skivgrisen. Även om det inte alls är lika många som fortsätter blogga och nästan lika få som faktiskt läser så önskar man ju att ovan nämnda tog upp pennan/tangentbordet igen och startade upp sina, fortfarande existerande (inget försvinner på nätet), bloggar. Förstår ju dock att det, precis som för mig, har kommit annat i vägen och att musikvärlden inte alls ser ut likadant idag som det gjorde då. Började att kika igenom min egen blogg som ju fungerar som ett arkiv och en sorts dagbok över vad jag lyssnade på då (riktigt kul att läsa kommentarerna som gavs). Insåg snart att det var en hel del jag glömt bort och annat som jag blev inte lyssnat på på väldigt länge så jag började att sätta ihop en spellista med det mesta jag bloggade om då och tänkte öka ut den med det jag har bloggat om under hela Boggbloggens livstid. Insåg dock att jag inte får med allt i denna första vända (är för närvarande bara framme vid 2009 och har ca 200 låtar), men tänker fylla på så fort jag har möjlighet. En massiv nostalgitripp skulle man kunna säga, framförallt för mig själv men kanske kan mina få läsare också minnas tillbaka eller till och med hitta några nya favoriter.

Vill ni ha ännu mer nostalgi och tips så kan ni kolla in de förträffliga bloggarna jag nämner här nedan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]