Pärla efter pärla radar Indie Rock Café upp. Har ni inte besökt siten så är det dags nu.
Rough Wave, Portugal the Man, Dinosaur Feathers (som jag tidigare skrivit om och som även HearYa nämner) , Barzin, Lanterns är bara några av artisterna som det skrivs och länkas till på sidan. Alla dessa är väl värda att kolla upp och här följer en liten spellista med dem.

Rough Wave - Good Morning
Portugal, The Man - The Dead Dog
Dinosaur Feathers - Vendela Vida (ja jag har länkat till den förut, men den är bra!)
Barzin - It´s come to this
Lanterns - Midnight Psalms

4 kommentarer:

  1. Sulo Vaattovaara4 mars 2010 kl. 21:32

    Dags att öppna hörsel gångarna för mer än sing songwritters. Ett tips http://open.spotify.com/track/5fXDJRledLsMw9vt3p5IdB

    SvaraRadera
  2. Sulo! Inte visste jag att du läste min blogg, eller är det månne ett alter ego? Tycker nog varken Rough Wave, Dinosaur Feathers eller Lanterns kan kategoriseras som Singer Songwriters även om det är en genre som är flitigt förekommande här av den enkla anledningen att jag gillar den. Tack ändå för ett suveränt tips som jag kanske skriver om inom en snar framtid.

    SvaraRadera
  3. RoughWave och Portugal lät lovande. Och Dinosaurierna hyllade jag ju i ditt förra inlägg om dem :-) Hoppas vi får höra mycket av dem inom den närmsta framtiden

    SvaraRadera
  4. Ja Dinosaurfjädrarna verkar vara på gränsen till ett större genombrott, Malin. Hoppas att de fortsätter med fler bra spår.

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]