1 dag sedan
Svettigt VM detta! På många sätt. Efter haveriet mot Nederländerna så kom Sverige tillbaka bra mot Japan. Vågade men nödvändiga ändringar av Potter bäddade för ett betydligt starkare Sverige. Tyvärr lite på bekostnad av frihet och leverans till våra toppforwards. Mer bollar till rättvända Isak och Gyökeres hade också skapat fler målchanser och förhoppningsvis fler mål. Dock känns det inte som att vi har truppen som klarar att både anfalla så som de gjorde mot Nederländerna och försvara som de gjorde mot Japan. Att respekten för Japanernas kvicka och fyndiga spel fanns var tydligt och arbetsinsatsen från samtliga var mer än godkänd. Tråkigt att Hien gick sönder och att det förmodligen är färdigspelat för hans del, men det ger också andra spelare möjligheter. Att Bergwall bytte av Hien var både överraskande och välkommet. Även om unge Bergwall gör överilade saker ibland och ser övertänd ut, så bidrar han mycket med både kreativitet och arbetskapacitet. Elangas insats var formidabel och borde också ha gett Japanerna minst ett gult. Hans mål kom som en bomb och alla vakna svenskar fick nog glädjefnatt. Synd att vi inte lyckades få dit ett segermål också. Isaks nick på övertid var vass men räddades av Japans kanske bästa spelare, målvakten Suzuki. Ännu ovisst vilket motstånd det blir i 16-delsfinalen men det verkar som om det blir vinnaren i gruppen där Frankrike och Norge möts i en gruppfinal. Tufft oavsett vilket av dessa det blir men hoppas på Norge, ett Nordiskt derby, och en rejäl revansch för förlusten i träningslandskampen sist.
Tags: Sport&Träning
, VM
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar