Goosbumps och klump i halsen. Ok, jag vet jag är hopplöst sist på bollen. Har ju lyssnat en hel del på låtarna, men först nu har jag sett den numera Oscarsbelönade "Searching for Sugar Man". Historien om Sixto Rodriguez är fantastisk, märklig och rörande. För mig som ständigt letar efter och älskar att hitta bra musik, ny så väl som gammal och som också har trott att musikhistorien, åtminstone 50-60 år tillbaka i tiden var relativt väldokumenterad, är fyndet av Rodriguez och hans musik helt enkelt makalös. Utan att förstöra nåt för er som ännu inte har sett Malik Bendejellouls välförtjänt prisbelönta film, måste jag ändå säga att Sixto själv verkar vara den mest jordnära artist som existerar och dessutom världens coolaste när han efter ca 30 års frånvaro från scenen kliver ut på en fullsatt arena i Sydafrika.
Se filmen! Sen tror jag inte det tar emot att boka biljetter till detta: http://stockholmmusicandarts.com/
Speciellt inte när man ser vilket sällskap han har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]