Efter vidare botanisering av de otaliga årsbästa-listor som florerar på nätet så har jag hittat den första missen som borde funnits med på min (och andras) årsbästalistor. Underbar soul av det gamla goda slaget. Tänkte kalla det retrosoul men vet inte om man kan göra det när sångerskan själv hör till det "gamla gardet". Det är till och med så att när man hör detta och även ser omslaget till plattan så kan man inte tro att det är något som släppts 2009. Uppbackad av Sharon Jones´The Dap Kings: Naomi Shelton & the Gospel Queens. Här med "What have you done". Underbart! Plattan "What have you done my brother" finns också på Spotify. (Jag har åtminstone lagt till denna låt till min Spotify-lista för förra årets bästa).


4 kommentarer:

  1. Det låter ju nästan precis som Sharon, men det gör inget - det är bra.

    SvaraRadera
  2. Med hela Dap Kings och ett gäng duktiga sångerskor så är det kanske inte så konstigt.

    SvaraRadera
  3. Soft! Ytterligare en eftersläntrare att lyssna in sig på :-) Angående din årsbästalista hade jag även missat att The View släppt nytt.

    SvaraRadera
  4. Hela plattan är riktigt bra, men "What have you done" är nog snäppet vassare. The View kom ganska tidigt förra året och är därför lätt att glömma i sammanfattningen.

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]