Såg just Thåströms framträdande på Skavlan. Det är väl inte det mest hippaste ställe att framföra sin musik på men Thåström gör det som han brukar dvs med den äran. Mannnen, myten Joakim Thåström har fortfarande en av Sveriges bästa rockröster. Man kan tycka vad man vill om honom, hans leverne och hans musik och jag vet att det finns en hel del negativa sådana. Själv tycker jag att han alltid verkar ha gått sin egen väg, gjort det han vill och dessutom, för det mesta, gjort det mycket bra. Sen är det det där med rösten. Få, om någon, kan sjunga med den intensitet och inlevelse som han gör på svenska och dessutom har han gjort det i trettio (30!) år.


Thåström på Spottan

4 kommentarer:

  1. Får helt hålla med, såg framträdandet på Skavlan, han fäktade på med armarna som en artonåring, misstänkt likt en viss Joe, Thåström är helt klart en av våra största musikprofiler genom tiderna

    SvaraRadera
  2. "De icke invigda" tror jag har svårt för just den stilen, men för mig skulle inte Thåström vara Thåström utan den.

    SvaraRadera
  3. Thåström!!! För mig kanske den ende riktiga svenska hjälten. Han var och är i mina ögon den tyngste i vårt avlånga land. Jag har sett honom i alla dess former och skick sedan Imperiettiden och det finns ingen som kan vara så dramatisk och trollbinda sin publik (om han är på humör)som Thåis. Jag har givetvis köpt biljetter till hans spelning i Gbg till våren.

    SvaraRadera
  4. Var länge sedan jag såg honom live men de gånger jag sett honom var det en upplevelse. Vore kul att se ett framträdande igen. Låtkatalogen har ju dessutom utökats en del.

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]