Via länk på Skivgrisarnas förträffliga sida hittade jag HearYa-bloggen. Där har de redan börjat lista årets bästa plattor och även om jag inte hunnit lyssna igenom alla så kan jag säga att det är en riktigt bra lista där jag gjort flera fynd. Några av dem finns i spellistan nedan. Tror att jag har hittat några nya americana/singersongwriter-favoriter i The Deep Dark Woods, Ha Ha Tonka och Deer Ticks och ett nytt favorit "White-band" (vid sidan av Stripes, Lies och Denim), nämligen White Rabbits. Alla låtarna i spellistan är inte från bandens senaste släpp, men alla är bra!

Kolla upp HearYa, där man också kan hitta en hel del gratis Mp3:or från dessa band och fler.



Spellista:
The Love Language - Lalita
Dan Auerbach - I want some more
The Deep Dark Woods - All the money I had is gone
Ha Ha Tonka - Caney Mountain
Deer Tick - These old shoes
White Rabbits - Percussion gun
The Devil Makes Three - Old number seven

4 kommentarer:

  1. Dan Auerbachs platta har jag lyssnat rätt mycket på senaste tiden. Riktigt riktigt bra.

    Och väntat som en galning på att det nya materialet med White Rabbits ska komma upp på Spotify. Men det det verkar det inte göra. Percussion Gun är en jäkla skön låt iaf!

    Gött att du gjort ett gäng sköna upptäckter. Ska kika på bloggen omgående :-)

    SvaraRadera
  2. Har haft Auerbach i spellistor ett tag men inte lyssnat ordentligt förrän nu. Percussion Gun är grym! Mest Americana på HearYa, men det gillar ju jag!

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillade länkarna Boggen, det är bara bra att du tar upp stafettpinnen och sprider ljuvlig musik vidare, Auerbach är magiskt självlysande inför en stundande mörk höst

    SvaraRadera
  4. ...och det är en stafettpinne som kan skiftas fram och tillbaka hur många gånger som helst tycks det. Blir inte lätt att summera året.

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]