Så var då samtliga betongplintar för altanen nedgrävda, stolpar satta och regelverket påbörjat.
Just att gräva och placera ut 60-kilos betongklumpar är inget nöje jag rekommenderar, dock kan det bjuda på ett och annat skratt. När jag skulle släppa en så kallad plint i det 80 cm grävda hålet, (man släpper dem för att också platta till och få dem att stå stadigt), så hade jag inte en tanke på att just detta hål innehöll ca två decimeter regnvatten. När plinten landade fick både jag och de närmast stående en rejäl lerdusch. Inte så skönt men de som klarade sig från denna dusch fick sig ett gott skratt och dessutom hittade jag det absolut snabbaste sättet att tömma hålen från vatten!

När man har en son som heter Arvid måste man naturligtvis kolla upp en artist som lystrar till samma namn och artisten Arvid bjuder på Ratata-nostalgi i ny tappning.
Dagens låt: Arvid med "Hur kunde jag låta det ske"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]