Två blandband på en dag! Det är bara för att jag är så glad!!!
En veckas ljuvlig semester på Teneriffa med familjen väntar! Ska bli otroligt skönt. Ett solband är på sin plats. En solfundering, nån som vet var bandet Sunhouse tog vägen? De var riktigt bra.

1. Beatles - Here comes the sun - Måste ju vara med på ett sånt här band
2. Billy Paul - - Jag har fallit för reklamen 1
3. Kinks - Sunny afternoon - Svårt att lämna denna utanför
4. Jimmy Cliff - You can get it if you really want - Jag har fallit för reklamen 2
5. A-ha - The sun always shines on tv - I nästa vecka, inte bara på tv.
6. Matthew Sweet - Sunshine lies - Sweet Sunshine
7. Bananarama - Cruel Summer - Ahh! ljuva 80-tal!
8. Sonic Youth - Hits of Sunshine - Varför inte?
9. Texas -Summer son - Man vill ha hits på stranden
10. Paul Westerberg - Sunshine - ..och kanske lite Moonshine...
11. Sparklehorse - Don´t take my sunshine away - Nästan, bara nästan i klass med lÃ¥t 1
12. Cream - Sunshine of your love - En klassiker till
13. Death Cab For Cutie - Summer skin - Om inte redan, en framtida klassiker
14. Lesley Gore - Sunshine, lollipops and rainbows - Vilken lycka!
15. Horace Andy - Ain´t no sunshine - För er där hemma
16. 5th Dimension - Aquarius, let the sunshine in - Låt den lysa överallt!







MixwitMixwit make a mixtapeMixwit mixtapes



Signing out för en vecka framöver, ha det, för det ska jag!

2 kommentarer:

  1. Ett sommarband behövs en sån här dag då morgonens överaskning var 6 minus! Hua!
    Trots att jag nästan är allergisk mot kommersiell radio har jag en stor svaghet för vissa "hits" däribland A-ha och Texas bidrag på din lista. Krydda med en del klassiker och en del udda tillbehör å du har en smäktande sommardrink att njuta av under palmens skugga.
    TP

    SvaraRadera
  2. Hits är en förutsättning för en bra sommar/semester. Synd bara att den kommersiella radion ofta spelar dessa 50 gånger om dagen så att det blir "tjat" istället för hits.

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]