Jag när ju ett stort fotbollsintressen och tycker det ska bli riktigt kul att titta pÃ¥ allsvenska matcher med AFC i min hemstad Eskilstuna. Spännande inte bara för att landets alla bästa lag kommer pÃ¥ besök och för att förmodat högklassigt bollspel har kommit närmare, men ocksÃ¥ för att se hur ett lag med AFC:s historia klarar av det hela och ocksÃ¥ hur staden och bÃ¥de de negativa och positiva till AFC kommer att reagera pÃ¥ framgÃ¥ngar och motgÃ¥ngar. Man kan tycka vad man vill om att "köpa ihop" ett lag, slÃ¥ ihop klubbar för att avancera osv, men jag vet egentligen inte om det skiljer sig sÃ¥ mycket frÃ¥n de stora etablerade ("lite finare") klubbarna som värvar och köper varje säsong och där skandaler i form av ekonomiska oegentligheter, supporterbrÃ¥k och annat gör att man undrar hur mycket en klubbs historia är värd. 
Jag har inte följt AFC och är ännu inte ett fan. Avgörande för detta är hur de kommer att genomföra sin säsong bÃ¥de sportsligt och pÃ¥ plats i min hemstad och om de lyckas charma sin publik och samtidigt höja hela nivÃ¥n pÃ¥ stadens fotbollskunnande och anseende. Inga smÃ¥ krav, men alla behöver inte uppfyllas direkt. 
Tror iallafall att vi kommer att fÃ¥ se ett par nationella genombrott i mÃ¥lisen Tim Erlandsson och mittfältsvirtuosen Omar Eddahri. OcksÃ¥ spännande att se vad Premier League-meriterarde Emmanuel Frimpong kan bjuda pÃ¥.

På lördag tar AFC emot Hammarby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]