En ny fullmatad sommarlista. Återkomsten av The Hives! Nytt med favoriter som Lloyd Cole, PJ Harvey, en riktigt skön låt med Stone Roses Ian Brown. Detta plus en massa annat godis. Att jag har en fäbless för bra utförda covers av redan etablerade artister kanske inte är någon hemlighet om man lyssnat på mina listor men Neil Young's Heart of Gold kanske har tolkats lite för många gånger av för många artister, dock fräschar Ilsey & Bon Iver upp den så att man kanske kan utnämna den till den bästa tolkningen efter originalet. Att jag redan nu med stor sannolikhet kommer att utnämna "The first two pages of Frankenstein" med The National till årets platta är nog ingen högoddsare och då är det ju extra kul att ett av de två banden de nämner i "Eucalyptus" är Cowboy Junkies, som precis också släppt nytt och finns med på listan i form av mörka "What I Lost". CJ är ett band jag lyssnade, och gillade när de kom i slutet av 80-talet. Musik som jag ofta somnade till, inte för de var tråkiga men för att de spelade en ganska långsam och sövande men vacker musik. Att sedan Cowboy Junkies också var Neil Young-fans och körde några av hans låtar, knyter ju ihop listan än mer. Det andra bandet The National nämner i "Eucalyptus" är för övrigt ett annat excellent band, The Afghan Whigs! Därför måste också deras "Lovecrimes" med på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]