Om det eventuellt är nÃ¥gon som läser denna blogg nuförtiden och som kanske gjort det tidigare, kanske kommer ihÃ¥g de "blandband" jag la upp här dÃ¥. Farbror kan berätta att en gÃ¥ng för länge sedan, innan strömningstjänster sÃ¥ som spotify och liknande sÃ¥ köpte man musik i fysisk form. Det kallades dÃ¥ LP, EP, Kassett och sedan ocksÃ¥ CD. Det som dÃ¥ pÃ¥ denna tid ersatte egenkomponerade spellistor var det berömda blandbandet. Helt enkelt ett kassettband man spelade in sina bästa lÃ¥tar pÃ¥. Jag hade ett stort antal sÃ¥dana kassetter med bÃ¥de blandad musik och hela album. Sedan vid flytt/ommöblering/platsbrist och ocksÃ¥ eventuellt kassettspelarbrist slängde jag dessa skatter. Dock sparade jag en del av omslagen till de blandband jag under stor möda knÃ¥pade ihop. Omslagen var inte lika skrymmande som bandsamlingen. FrÃ¥n dessa började jag för ett antal Ã¥r sedan att skapa om dessa band till spellistor här pÃ¥ bloggen. Nu rotade jag i en lÃ¥da och hittade omslagen och kör därför lite "nya" blandband. Mest nostalgi för mig själv förstÃ¥s men nÃ¥gra av samlingarna hÃ¥ller rätt bra fortfarande faktiskt. Första kommer här och fler följer. 


Maj 96 III

Denna mÃ¥nad 1996 var visst en riktigt musikfylld mÃ¥nad. Jag har tidigare lagt upp Maj II 96 och här kommer alltsÃ¥ uppföljaren. Trist nog har jag inte hittat det första bandet för maj i gömmorna, men detta är en riktigt bra samling. All musik, som de flesta andra banden, är inte nödvändigtvis frÃ¥n just denna period utan perioden hänvisar bara till datumet för inspelningen.


                                              


Om ni möjligen glömt de tidigare blandbanden så finns de här:

Blandband #1 Maj 96 II

Blandband #2 Perfekt pop 1

Blandband #3 Perfekt pop II




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]