Hmm Ola sätter genast press pÃ¥ mig märker jag. Men ok, jag har fÃ¥tt den stora äran att gästa denna mycket läsvärda blogg. Är själv en musik/film/fotboll/teknik intresserad Kalmarbo sedan 8 Ã¥r tillbaka. Bogg och jag är goda vänner via min totalt 6-Ã¥riga vistelse i Eskilstuna. Antar att fotboll kombinerat med musikintresse är en bra mix för att vänskap skall uppstÃ¥. Kommer ihÃ¥g första gÃ¥ngen jag kom hem till ”ägaren” av denna blogg. Skivor, skivor och Ã¥ter skivor var intryckta i princip överallt i hans smakfullt inredda lägenhet. Detta gav intryck. Har man Lloyd Cole som en slags husgud och The National som vad jag förstÃ¥tt nÃ¥got av favoritband ja dÃ¥ tycker Ã¥tminstone jag att man har bra smak. Har fÃ¥tt mängder av bra tips frÃ¥n denna musikälskande tvÃ¥barnsfar frÃ¥n tunan. Musik för mig är känsla, ja känsla som endast jag upplever den dvs den är högst individuell och skall vara det. Det är just det som gör det sÃ¥ intressant pÃ¥grund av att man känner olika, men när nÃ¥gon känner nÃ¥got sÃ¥ vill man prova om man kan känna likadant. I detta fall gäller det musik. Har ocksÃ¥ gjort mig uppmärksam pÃ¥ länkarna här bredvid till andra ocksÃ¥ mycket läsvärda bloggar/sajter. Det var faktiskt idag som jag läste pÃ¥ bloggen ”Skivgrisen” om singsongwritern David Munyon som jag fick samma känsla som när jag hörde Joe Purdy första gÃ¥ngen, klickade sedan vidare och lyssnade pÃ¥ hela skivan pÃ¥ spotify och fick höra denna Amerikan framföra ljuvliga bitar musik och fastnade direkt för ”Dixie Blue” David Munyon – From The Shade Of The Big Mamosa. Att denna artist inte fÃ¥tt mer uppmärksamhet än i Tyskland är en skam därför behöver Munyon fÃ¥ nÃ¥gra rader även här pÃ¥ ”boggbloggen”. Slutligen kan jag konstatera att Suedes kommande album har förutsättningar att bli riktigt bra, med lÃ¥tar som ”It starts and ends with you”och ”Barriers” mÃ¥ste det helt enkelt bli örongodis.

/over and out




1 kommentar:

  1. Man tackar! Sköna tips och förhoppningsvis starten på ett givande samarbete och en bättre och mer intressant blogg. Välkommen Andreas!

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]