Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Ben och hans mannar visar spelglädje, inlevelse och charm och jag gillar ju väldigt många av deras låtar, jag har en hyfsad plats på Hovets golv, men den där lyckokänslan och de där rysningarna infinner sig inte, inte någon gång under konserten faktiskt. Vet inte om jag själv hade en dålig konsertdag, men tyvärr kan jag inte med den bästa vilja i världen säga att det var en riktigt bra konsert. Kanske hade jag hoppats på en magisk afton och att dessa förväntningar var för svåra att leva upp till, eller så är inte Band of Horses inte bättre än så här...
Det bästa med kvällen var istället sällskapet, trots att vi missade hela Goldheart Assembly´s framträdande.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte lyfte den här gången heller. Skrev just om bandet på bloggen (framförallt om förväntningarnas förbannelse)... Anders

    SvaraRadera
  2. Trist Boggen, kan det vara så att dom blivit lite bekväma och kör på med gammal olja ? För övrigt lysande band

    SvaraRadera
  3. Läste just ditt inlägg Anders och tyvärr så har ju jag inte sett dem göra en sån där magisk spelning, eller ens en där åtminstone några rysningar infunnit sig. På nåt sätt är det väldigt märkligt speciellt med den låtkatalogen de har, och Jimmy, det kändes inte heller som om de var bekväma utan de spelade med, till synes, glädje. Något som gör det hela ännu märkligare. Men som sagt det kanske bara var undertecknads åsikt (även om ett par av mina polare nog höll med)

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]