En något udda samling konsertbiljetter börjar hopa sig. Först ut av de bokade är en riktig nostalgitripp i NWOBHM, som "rörelsen" kallades när den var som störst någon gång på 80-talet. New Wave Of Brittish Heavy Metal (eller nåt liknande) står det för. Judas Priest skall avnjutas den 25:e april och de ska bli riktigt kul att för första gången se en av denna genres för mig stora favoriter. Rob Halford och kompani har ju sagt att detta är den sista turnén (i år igen...) så det bör bli episkt.
Kan dock inte låta bli att "Spinal Tap-tänka" lite när jag ser framför mig alla åldrande fans (inklusive mig själv och mr 3moose) och bandet släppa loss till låtar som "Screaming for vengeance", "Breaking the law" och "Heavy duty". Bara det blir en upplevelse.

Nästa, förmodar jag, diametralt skilda upplevelse blir på Rättviks Dalhalla, där Norah Jones ska stå för underhållningen. Gillar såklart Norah, men måste säga att konsertplatsen lockar en hel del också. Hoppas på en ny bra platta från Ms Jones innan dess.


Dagen efter Dalhalla blir också ett visst mått av nostalgi men av ett nyare slag. På "hemmaplan" i vackra Sundbyholm utanför Eskilstuna spelar då Kent. Förutom de gamla hitsen som genererar en del hesa Eskilstuna-strupar dagen efter, så hoppas jag även här på en ny bra platta med nya hits. Den förra var något av en besvikelse men nya "999" nedan lovar gott.


Förutom dessa vore ju ett besök på Way out West, Peace & Love eller Siesta-festivalerna också trevligt. Får se vad tiden räcker till.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]