SÃ¥ damp den ner i brevlÃ¥dan. Karl Fredriks, som jag skrev om för nÃ¥gra inlägg sedan, debutplatta "Ingenstans man". Den har inte sÃ¥ mycket med Beatles "Nowhere man" att göra, men pÃ¥ en platta som jag vid en första genomlyssning tyckte var lite ojämn, hör jag lite Kent, lite Eldkvarn, lite Jonathan Johansson kanske en gnuta Winnerbäck och som tidigare nämnt, fransmännen i Noir Desir. När jag lyssnar lite till sÃ¥ gör plattan det som utmärker en bra sÃ¥dan, nämligen växer. Trots alla ovan nämnda liknelser sÃ¥ har den nÃ¥got eget och framförallt en knippe bra lÃ¥tar som dessutom framförs med det som jag tycker skiljer "riktiga" artister och musiker frÃ¥n "idol-produkter", känsla. Tror och hoppas att vi kommer att fÃ¥ höra betydligt mer av Karl Fredrik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]