The National ! Tallest Man On Earth !  Josh Ritter ! MÃ¥nga godbitar som nu har hittat till Spotify.


Här på bloggen har det varit lite torka en tid och det beror inte på ett sämre flöde av bra musik, det har bara varit mycket att göra som har fått gå före. Man undrar dock hur många godbitar man gått miste om när man inte har "dammsugit" nätet som vanligt.
En fördel med att inte hela tiden fylla på med nytt är att man lyssnar mer på gammalt och även nyare som får fler genomlyssningar och därmed växer.


Några av dessa som ni inte bör missa är Phosphorescents "Mermaid Parade". Låten har legat först i min mediaspelare (jag har en spelare av en lite udda modell som inte hanterar det senast spelade, utan börjar på samma ställe varje gång) och även om jag tänkt att lyssna på något annat så fastnar jag hela tiden vid denna sköna låt.


Även Josh Ritters "The Curse" som jag skrev om för några inlägg sedan är en riktig höjdare. Att den sedan är en vacker liten historia som handlar om mumien som blir förälskad i tjejen som jobbar på museét gör den bara mer lyssningsvärd, kolla det tidigare inlägget eller följ Spotify-länken ovan.


Wolf Parade ger generöst bort två riktigt bra låtar från sin senaste/kommande platta.
Ghost Pressure och What did my lover say

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]