Ni som känner mig och som ni som har följt bloggen ett tag vet att jag är ganska svag för singersongwriter och altcountry/americana. Därför är det kul att kunna hitta en ny artist i denna genre som det förhoppningsvis kommer att höras mer av och om framöver. Har tidigare nämnt bloggen La Cienega, vilken väl är ännu mer inriktad på ovan nämnda stilar. Nu visar det sig att Daniel, mannen bakom denna blogg också har ett musikprojekt, David & Goliath, som i mina öron är mycket välljudande. En sommar och en vinterlåt går att hitta på youtube. Om ni undrar var tomten tog vägen så fråga David & Goliath. Första jullåten i år på Boggbloggen.



A Midsummer Night's Dream

7 kommentarer:

  1. Det här gillade jag med. Härlig röst!

    SvaraRadera
  2. Du och Anders (kind of blue) går numera under namnet Banjomännen..:)!!!!.......det här var bra, sön röst och ödesmättad stämning. Man ser nästan den omkullblåsta ladan, harmyntheten och en gammal rostig pick-up.

    SvaraRadera
  3. Banjomännen!? Det var det värsta! Anders, nu får du hjälpa mig att kontra med något elakt om herr Gonzo ; ) Nåja, får väl erkänna att jag är ganska svag för den här typen av musik. Ännu roligare är det när det är något nytt av en svensk, duktig bloggare.

    SvaraRadera
  4. Lite hjälp: En banjoman som försöker dölja sitt mjukare jag bakom en skäggig mask och hårpiska. Har även en fetisch för gitarrhjältar och en benägenhet att skada sig varje gång jag höjer tempot i löpspåret. Hehe...

    SvaraRadera
  5. Tackar! Då har jag lite bränsle för framtida häcklingar ;)

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha ....det var en mycket kärleksfull beskrivning av eran gemensamma musiksmak. Men jag är inte ledsen när det kommer till "trashtalk" fråga herr Blå. Nä skämt och sido, jag gillar ju oxå banjo men behöver min beskärda del gitarrsolon för att överleva. Har du lyssnat nåt mer på Gov't Mule??

    SvaraRadera
  7. Gonzo och Mulan! En given kombination alltså ;)
    De låter mycket bra om det jag har hört hittills. Kan inte säga att jag reservationslöst gillar allt men jag antar att det även har sin "inlyssningstid".

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]