JodÃ¥, det trodde ni inte va? Om det eventuellt är nÃ¥gon som fortfarande kikar in här och saknat inlägg en längre tid sÃ¥ är det ju sÃ¥ att det har varit annat som upptagit tiden och lusten för att skriva och att lägga upp nÃ¥gonting. Men nu gör jag ett inhopp och en Ã¥terblick. För trots att inget har publicerats här sÃ¥ har jag fortsatt med mina mÃ¥nadslistor och även Ã¥rslistor. SÃ¥ jag tänkte Ã¥tminstone länka till de listor som det ännu inte skrivits nÃ¥got om sedan sist det rasslade till här pÃ¥ sidan. Anledningen är enkel. Hörde en ny lÃ¥t med ett band jag nästan glömt men som förekommit pÃ¥ nÃ¥gon Ã¥rsbästa-lista. Började dÃ¥ kolla tillbaka i tiden här pÃ¥ bloggen och Ã¥terupptäckte dÃ¥ ett gäng gamla favoriter och insÃ¥g ocksÃ¥ att mycket av det jag tyckte var bra för över 10 (!) Ã¥r sedan faktiskt hÃ¥ller fortfarande. (Kolla bäst 2011 till exempel...) Att sedan läsa kommentarer frÃ¥n vänner och blogg-kollegor som Musikfeber, Kind of Blue, Skivgrisen mfl gör ju nostalgitrippen total.

Jag slutade ju lite tvärt i Juni 2021 så jag börjar väl med att lista och länka till de listor som producerats sedan dess:

Juli 2021 - En ganska kort men helt ok lista

Augusti 2021  - Ungefär som Juli, gamla och nya favoritartister.

September 2021 - Ser att jag höll mig till 20 -25 låtar 2021.

Oktober 2021 - Inser också att jag behöver lyssna på dessa listor igen.

November 2021 - Man glömmer fort...

December 2021 - Var nog här jag hittade ett av 2021:s bästa - Plant/Krauss.

2022

Januari 2022 - Crowded House comeback och upptäckt av Windy Isle.

Februari 2022 - Chocolate Hills och Jackie Down the Line!

Mars 2022 - Här försvann en mycket omtyckt röst. Mark Lanegan R.I.P.

April 2022 - Några av årets bästa och även nån gammal goding.

Maj 2022 - Många för mig nya namn.

Juni 2022 - Betydligt fler kända namn. Fattas Mr Jurado, som fanns med tidigare.

Juli 2022 - Lite poppigare, som en sommarlista ungefär.

Augusti 2022 - Monaka, hata eller älska? Några grymma covers här.

September 2022 - Fler nya namn och ett mycket gott livstecken från The National

Oktober 2022 - Många gamla favoriter som släppte nytt.

November 2022 - En skön mix.

December 2022 - Busy month = kort lista.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]