Gillar man musik sÃ¥ är naturligtvis en film som handlar om personer i musikbranschen alltid intressant. När man pÃ¥ förhand läser om att huvudrollerna spelas av Bradley Cooper och Lady Gaga och att det är de som ocksÃ¥ sjunger i filmen, sÃ¥ kan intresset svalna nÃ¥got om man inte innan är ett fan av just Lady Gaga. Bra recensioner och en viss Jason Isbell listad som lÃ¥tskrivare gjorde ändÃ¥ att jag ville se den. 
Ã…terigen ser man vad fördomar kan göra. BÃ¥de Cooper och Gaga överraskar stort i bÃ¥de skÃ¥despeleri och sÃ¥nginsatser. Har väl förut inte sett Gaga's musik som nÃ¥got mer än trallvänlig listmusik, men med flera betydligt mer lÃ¥gmälda alster tillsammans med ett utmärkt skÃ¥despeleri sÃ¥ växer hon betydligt i mina ögon och öron. Att sedan Bradley Cooper som jag inte ens visste kunde sjunga
ocksÃ¥ briljerar musikaliskt är ännu mer förvÃ¥nande och uppfriskande. Har väl ocksÃ¥ tyckt att Cooper är en hyfsad skÃ¥dis i de filmer jag tidigare sett honom i, men här känns det som han, om inte tar hem den, sÃ¥ Ã¥tminstone nomineras för den där gyllene gubben de brukar dela ut en gÃ¥ng om Ã¥ret. Att nÃ¥gon av sÃ¥ngerna ocksÃ¥ nomineras är väl inte en alltför vÃ¥gad gissning.
Filmen är såklart en riktig snyftare och rent musikaliskt så spelas den bästa musiken (i mitt tycke) i den första delen av filmen men budskapet tilsammans med nämnda skådespeleri och några riktigt bra konsert-
scener gör den mycket sevärd. 

Soundtrack hittas här: A star is born

Isbells lÃ¥t: Maybe it´s time
Cooper ösigaste: Black Eyes
Oscar-låten?: Shallow
Bäst/hittigast: Always remember us this way

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]