Förväntningar inför VM?
Tja, vad kan man egentligen förvänta sig av de blÃ¥gula i sommarens fotbollsfest. Samtidigt som jag vill vara optimistisk sÃ¥ smyger sig den där verkligheten pÃ¥ att vi inte har mer än en spelare som kan göra det där lilla extra och att den uttagna truppen, till skillnad mot vissa tidigare trupper, inte innehÃ¥ller nÃ¥gon sÃ¥n där joker som man hoppas ska blomma ut och slÃ¥ igenom pÃ¥ bred front. Hoppet stÃ¥r till att samtliga prickar sin formtopp och att det imponerande lagbygge Janne Andersson har ordnat fortsätter att leverera som de faktiskt har gjort när det har gällt som mest. Dock ett kval är ett kval, ett VM är, ja just det ett VM. Om de inte helt vänder ut och in pÃ¥ sig sÃ¥ ser jag det som högst överraskande att, förvisso duktiga, spelare som Rohdén, Svensson, Claesson eller Durmaz blir de som de kommer att talas om när Rysslands-äventyret summeras, men jag hoppas att jag har fel. Kan ju dock inte lÃ¥ta bli att se potentialen i en Hamad eller Sema och vad de skulle kunna ha tillfört. Janne vet bäst, punkt. Sen kan man ha olika syn pÃ¥ det hela och jag tycker att de tvÃ¥ sistnämnda borde ha fÃ¥tt plats pÃ¥ bekostnad av nÃ¥gon av de fyra förstnämnda. Detta mest för att de är av den typen att de kan ändra en matchbild. Tror däremot att en annan "svensk" kan överraska ett och annat motstÃ¥ndarförsvar, tyvärr lirar ju inte herr Ghoddos i den blÃ¥gula tröjan.
Som vanligt blir det spännande och se vilka nya stjärnor som tänds och om det i Ã¥r kan finnas nÃ¥gon ny utmanare som kan störa giganterna Tyskland, Brasilien och Frankrike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]