Vet inte om jag svär i kyrkan nu med tanke pÃ¥ att "systerbloggen" Musikfebers hyllningar till just Editors liknar de som jag brukar skriva för The National. Är inte lika insatt och inlyssnad pÃ¥ bandet som Malin pÃ¥ Musikfeber, och har ocksÃ¥ sett att allt med den nya "In Dream" inte föll pÃ¥ läppen, men jag mÃ¥ste säga att den lÃ¥ter som det bästa jag har hört med bandet. Kanske för att den är lite mer lättillgänglig och "poppig". Läste en recension som jämförde en lÃ¥t med Jimmy Sommerville (!). Nu handlar det ju inte direkt om solskenspop som kommer att erövra all världens listor, det är fortfarande mörkt, snyggt och välspelat med den där dimensionen av vemod som är mycket tilltalande. MÃ¥nga starka spÃ¥r gör den till en given kandidat för Ã¥rsbästalistan.  

1 kommentar:

  1. Kul att du uppmärksammar den :-) Jag var väldigt spänd på den här plattan. No Harm, Marching Orders och Life is a Fear skiljer sig såpass från varandra att jag inte helt visste vad jag skulle förvänta mig. Men det blev ett välsytt slutresultat :-)

    SvaraRadera

Bottom Ad [Post Page]