Mitt i uppladdningen för lördagens Springsteen-konsert, min första någonsin, så har en annan artist dominerat det jag lyssnar mest på för tillfället. Jag har ju alltid varit förtjust i Sam Beams Iron & Wine. Mr Beam, en skäggig herre som brukar göra det skäggiga musiker brukar,dvs spela singersongwriter-låtar. Han gör det mycket bra och en tidigare låt som "Cinder & Smoke" ligger mycket högt på min all time high-lista.
Nu har Beam ändrat inriktning lite. Den välbekanta rösten och det grymma melodierna finns kvar, men nu har han lagt till sköna soulvibbar. Det svänger mer än vanligt och det passar oväntat bra till hans lite sorgsna röst. Late night soul av mycket hög klass. Så hög att jag är beredd att säga att plattan "Ghost on Ghost" är årets hittills bästa! Börja med att lyssna på fantastiska "Low Light Buddy of Mine" och fortsätt sedan med resten av albumet.



2 kommentarer:

Bottom Ad [Post Page]