Efter ett litet uppehƄll i bloggandet pƄ grund av jobb, fint vƤder och snor vill jag nu ƶnska en glad pƄsk och leverera ett gott Ƥgg.





Sune och Sharin, danskarna i Raveonettes med skivomslag som liknar gamla B-filmsaffischer och ett sound som lyckas fƄ ihop en blandning av Jesus & Mary Chain och surfrock som sƤg, Dick Dale. Underbart!

En av fƶrra Ƅrets bƤsta skivor (2:a pƄ Boggtoppen) var "Oracular Spectacular" med MGMT och nƤr jag nu har lyssnat mer och mer pƄ hela denna skiva upptƤckte jag en ny favorit i "Of moons, birds and monsters"

Canadian Invasion har jag inte helt tagit till mig men de lƄter onekligen intressanta och jag ska lyssna mer pƄ dem.

"Traditions" med The Hush Now Ƥr en mycket trevlig bekantskap och som faktiskt pƄminner om 90-talsindie och Popsicle!

Adam Ezra Group, ett band som vunnit en sorts nƤtomrƶstning pƄ en site som heter "Pick the band" , visar att det finns hopp om god smak, Ƥven om just "Pick the band" verkar innehƄlla en hel del fƶr mycket Emo

Iglu & Hartly med "Violent and Young" Ƥr en sƄ dƤr lƄt som man har hƶrt nƄgonstans men inte kan placera eller namnge varken titel eller artist pƄ. Mƶjligen Ƥr detta en onehitwonder/landsplƄga/"konsumtionslƄt" men just nu svƤnger det.

The Whispertown 2000, Jenny Lewis och Conor Oberst favoritband lƄter ocksƄ riktigt intressant.

Ƅr vƤl inte sĆ„ uppdaterad (snarare daterad) nƤr det gƤller modern RnB men hƶrde Robin Thicke´s rƶst pĆ„ Sambons Spotify, trodde det var en svart kille, men det var ju blue-eyed soul i klass med Jamie Lidell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bottom Ad [Post Page]